بوسه شیطنت آمیز

ツ● • ٠هر کسی رو تو قلبتون راه ندید...جای آفتابه که تو بوفه نیست ...|:

خانه تکانی

حالا

خانه دل را

بتکانید  

بقیه حرفام


اگر چه این روزها سرتان حسابی شلوغ است و حتی فرصت سر خاراندن هم ندارید اما روزهای پایانی سال همیشه بهانه خوبی است که سری به درونتان بزنید و فکری به حال ویژگی های منفی تان کنید.کار سختی نیست.فقط کافی است گام به گام با من همراه شوید.

وقتی زود عصبانی می شوید

مدتی است زود عصبانی می شوید فقط کافی است همه چیز ان گونه که مد

نظرتان است پیش نرود تا یکباره مانند کوه اتشفشان فوران کنید و هر انچه که

اطرافتان است،بسوزانید.البته لازم به گفتن نیست که چند دقیقه بعد،دیگر از چهره

بر افروخته شما و داد و هوارهایتان حتی کوچک ترین نشانه ای باقی نمانده

است.تنها شما مانده اید با احساسی از شرمندگی و برچسب هایی از سوی دیگران

که شما را به عنوان فردی عصبانی می شناسند.                                   

اگر تصمیم گرفته اید این روند را متوقف کنید،پس درنگ را کنار بگذارید.در

نخستین مرحله ذهنیت تان را در قبال عصبانیت اصلاح کنید.اگر فکر می کنید این

حالت یک واکنش طبیعی است و شما حق دارید هر زمان که می خواهید از ان

استفاده کنید،دراشتباه هستید.حتما تجربه هم به شما نشان داده است که در اکثر

مواقع نه تنها راه رسیدن به هدفتان را تسهیل نمی کند،بلکه باعث ایجاد حالت

تدافی در دیگران می شود و اجازه نمی دهد شما به خواسته تان برسید.این در

حالی است که اگر کمی صبر و حوصله به خرج می دادید و با اطرافیانتان

مهربان تر رفتار می کردید سریع تر به هدفتان می رسیدید.                         

در مرحله بعد باید بدانید که عصبانیت انرژی زیادی تولید می کند و شما باید سعی

کنید این انرژی را کنترل کنید.برای این منظور می توانید به سراغ فعالیت هایی

بروید که باعث تخلیه انرژی شما می شود.برای مثال خودتان را سرگرم کاری

 غیر از مرتبط با دلیل عصبانیت تان کنید یا به طور مرتب ورزش را در برنامه

های روزانه تان لحاظ کنید.قدم زدن هم از جمله پیشنهادهای کاربردی است که

تاثیر ان حتما شما را شگفت زده خواهد کرد.

حسادت ارامش تان را می دزدد

شاید همه شما این حس ازار دهنده را تجربه کرده باشید.حسادت زمانی اتفاق می

افتد که شما احساس می کنید کمتر از انچه که استحقاقش را دارید بهره مند شده

اید و دقیقا به همین دلیل به کسانی که موقیت برتری نسبت به شما دارند،حسادت

می کنید.واقعیت این است که ان ها در ناکامی شما هیچ نقشی نداشته اند و شما به

علت ان که دلیل منطقی برای احساستان پیدا نمی کنید،به طور ناخود اگاه به روح

و روانتان اسیب وارد می کنید.البته این مشکل هم مثل بقیه مشکلات راه حلی

دارد.                                                                                     

عوامل به وجود اورنده حسادت از جامعه ای به جاعه ای دیگر متفاوت است و به

دلیل ان است که مزایا ارزشمندی در هر فرهنگ منحصر به فرد است.            

اگر در دوران کودکی شمااین گونه اموزش دیده باشید که به خواسته های دیگران

قبل از خواسته های خودتان اهمیت دهید و عرصه های رشد و شکوفایی

استعدادتان را کمتر تجربه کرده باشید بیشتر از دیگران در معرض تجربه کردن

حسادت خواهید بود.                                                                      

اما این پایان راه نیست.خودتان را محکوم نکنید.درست است که احمالا فرصت

های زیادی را ازدست داده اید یا موفقیت لازم برای بهره مندی از توانایی هایتان

را نداشته اید،اما به یاد داشته باشید که باید در تمام مراحل زندگی تان به دنبال

شناسایی استعداهایتان باشید.                                                              

برای مثال ممکن است افراد زیادی باشند که از لحاظ مادی و شغلی در شرایط

بهتری قرار دارند و شما در مرتبه پایین تری باشید.                                   

این در حالی است که ممکن است شما از لحاظ زندگی خانوادگی یا گروه دوستان

در فضای مناسب تری به سر ببرید.بنابراین نقاط قوی و مثبت زندگیتان را پررنگ

تر کنید و از این که مدام ناکامی هایتان را برای خودتان یاداوری کنید،بپرهیزید

 

سنگ غرور را از جلوی پایتان بردارید

 

اگر احساس می کنید دیگران در سطح شما نیستند،شایستگی مورد مشورت قرار

گرفتن را ندارند،نمی تونید در عرصه های مختلف کمک بگیرید،خودتان را

بزرگ تصور می کنید در حالی که اطرافیانتان را افرادی کوچک وحقیرمی دانید

،بهتر است هر چه سریع تر فکری به حال غرورتان کنید.                           

گاهی ممکن است غرور را با اعتماد به نفس اشتباه بگیرید و تصور کنید تمام این

ویژگی ها طبیعی هستند،اما واقعیت این است که با ادامه دادن این رویه طولی

نخواهد کشید که تبدیل به فردی تنها خواهید شد.                                       

برای ان که فرق بین غرور و اعتماد به نفس را راحت تر متوجه شوید،می توانید

فردی را تصور کنید که مغرور است،اما به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارد و در

برابر کوچک ترین مشکلات میدان را خالی می کند و در مقابل فردی را در نظر

بگیرید که با صلابت تمام در برابر حوادث زندگی بدون کوچک شمردن و تحقیر

دیگران می ایستد.                                                                        

اگر فردی مغرور باشید مسائل و مشکلات را کوچک تر از انچه هستند در نظر

می گیرید این در حالی است که داشتن اعتماد به نفس موجب می شود به همه چیز

با دیدگاهی واقع بینانه نگاه کنید بنابراین نسبت به سایر افراد در موارد کمتری با

شکست رو به رو می شوید.                                                             

برای از بین بردن غرورتنها کافی است تمرین کنید که به دیگران احترام بگذارید

و برای ان ها در زندگی تان جایی را اختصاص دهید.برای مثال می توانید در

مورد مسائل مختلف اعضای خانواده یا دوستانتان مشورت کنید و نظرات ان ها را

جویا شوید.تلاش برای گذراندن اوقات با افرادی که زمانی تصور می کردید در

سطح شما نیستند هم می تواند شروع خوبی برایتان باشد.

 


زود رنجی ها را کنار بگذارید

 

اگر فکر می کنید تنها یک مخالفت ساده از سوی اطرافیانتان کافی است تا حسابی

رنجیده شوید باید سعی کنید این مشکل هر چه سریع تر و پیش از ان که در شما

نهادینه شود از بین ببرید.                                                                 

باور کنید برای داشتن یک زندگی شاد و کم تنش لازم نیست همه چیز مطابق میل

و نظرما پیش برود.                                                                       

یکی از عواملی که باعث می شود شما به فردی زود رنج تبدیل شوید ان است که

همه چیز را در ذهنتان بهترین وجه مطابق میلتان تصور می کنید و زمانی که با

واقعیت ها روبه رو می شوید،تمام افکارتان دچار اشفتگی می شود.انتظارات بیش

از حد شما در مورد دیگران و طرز برخوردشان با شما همیشه موجب دلخوری

بین شما و انها خواهد شد؛بنابراین اگر می خواهید رابطه بهتری با ان ها داشته

باشید،سعی کنید توقعات خود را اندکی تعدیل کنید.بکوشید بدترین شرایطی را که

ممکن است برایتان ایجاد شود تصور کنید تا اگر مشکلی برایتان پیش امد خاطرتان

ازرده نشود.ضمن ان که تقویت روحیه صبر و بردباری را از یاد نبرید.

نگذارید کینه ها دردسر ساز شود

حل کردن مشکلات و بی تفاوت بودن نسبت به ان ها از جمله مهارت های اساسی

زندگی است که توجه نسبت به این مساله می تواند از بسیاری از دغدغه های اینده

شما پیشگیری کند.زمانی که شما نتوانید ناراحتی ها و دلخوری هایتان را به شیوه

ای صحیح و منطقی حل کنید و هر روز که می گذرد روی هم انباشته شان کنید به

تدریج به فردی کینه ای تبدیل خواهید شد.                                               

کینه داشتن ارامش را از شما دور می کند تا جایی که نمی توانید به راحتی مهر و

محبت تان را نثار اطرافیانتان کنید.

اگر شما هم این روزها احساس می کنید قلبتان از کینه ها پر شده است،حتی یک

لحظه را هم از دست ندهید از این فرصت باقی مانده تا سال نو استفاده کنید.کار

سختی نیست.در این مورد هم به شما راه حل هایی پیشنهاد می کنم.

ابتدا به درون خودتان رجوع کنید و یک بار دیگر ضمن شناسایی دلایل دلخوری

ها  کینه هایتان ان ها را مورد بازبینی قرار دهید.ممکن است در حال حاضر برای

بسیاری از ناراحتی ها دلایل موجهی داشته باشید این که داستان مربوط به گذشته

های دورباشد.

کافی است قدرت بخششتان را به کار بیندازید وبه جای مشغول کردن فکرتان به

مسائلی که چندان هم مهم نیست ارامش را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

اگرفکرمی کنید این مسئله انقدربرایتان مهم است که نمی توانید ان را فراموش

کنید و به ان ها عادت کنید باب گفت و گو را با کسی که از او ناراحت هستید باز

کنید و سعی کنید در نهایت احترام او را از ناراحتی تان مطلع کنید.توجه داشته

باشید که لحن شما نباید طلبکارانه باشد،بلکه باید از طرف مقابل درخواست کنید

که با هم راه حلی پیدا کنید.

حتی اگر در جریان گفت و گومتوجه شدید این شما هستید که مرتکب اشتباه شده

اید،تنها با یک عذرخواهی می توانید از بروز بقیه اختلافات جلوگیری کنید،ضمن

ان که یک رابطه سالم و قوی همراه با گذشت را از طرف مقابلتان اغاز کنید.       

انار دونه دونه نظر یادت بمونه 

+ نوشته شده در ۱۳٩٠/۱٢/٢٥ ساعت ۱۱:۱۱ ‎ب.ظ توسط مریم  نظرات ()